Saturday, November 26, 2011

PeniPuAn iTu sAtU PeNyIkSaAn =.='

hari ni ak nak kongsi pasal penipuan....haish...nape la perlu tipu2 ni baik ke?
ape la dapat lau tipu kan??AK SUNGGUH TA PAHAM NGAN SI PENIPU!!

bila kita terdengar perkataan menipu or penipu ar ditipu or tipu2..haha...ape yg terlintas kat fikiran kita?hahah....esti lah sakit hatikan lau kita berada kat tempat tu?apatah lagi kita mangsa dye,,,pergh!!!!!sakit sial......payah gila nak ubat...jumpe doktor pon tak ley nak ubatkan...buh ubat pon xda effect....haaa......payah la spa yang kena penyakit nie kan??mana ada ubat nak baik...haha...kecuali dengan berdoa kepada ALLAH yang maha ESA..^^

erm...kenapa ramai manusia suka menipu...??mereka menipu untuk mendapatkan keseronokan...kejayaan...pangkat..harta...pasangan..dan macam2 lagi...wah....ini sungguh mengagumkan...akan TETAPI....mesti INGAT!!!!!SEKIRANYA MENIPU UNTUK MENDAPATKAN SESUATU....bahayalah.....tak berkat habak hang!!!!

antara contoh2nya ialah :

menipu untuk mendapat kan tender dengan membayar rasuah....
menipu dalam peperiksaan....untuk dpat markah dalam exam...
menipu pasangan...cakap kayalah...itula..ini la...bla...blaa..blaa...
menipu pasangan ....bila berjauhan....sdr or ldr lah katekan...memang senang la kalau ldr...huh!!!
 mcm2 lagi la...bnyak sngat2.....x dpt nak huraikan...haish....

kat sini ak nak cerita sikit la...cerita ni kawan kepada kawan ak.kawan kepada kawan ak punye kawan...dia punya kawan kepada kawan dye punya kawan cerita kat ak...cerita ni pasal kawan dye punye kawan..huh!!penat ak....

bila dye cite kat ak,,ak pun sedih bila dengar luahan hati dye ditipu dengan awek dye...pasangan selama 4 tahun..4 tahun dye ditipu....kesian dye...ak terharu dengar citer dye,bila ak dengar...nak nangis ak...

ceritanya bermula begini....

kawan ak ni dah kapel lama dah...bahagaia la ak usha diorg ni...percintaan diorg ni jarak jauh habak hang...LDR A.K.A long distance relationship....haa....susah nie...haha....TAPI perlu diingat!!!!MANUSIA BILA NAK SESUATU AKAN MENIPU....PAYAH NAK DAPAT WANITA YANG BAIK...erm....bila kawan ak ni kapel dah 3 tahun lebih...dye rase curiga ngan awek dye nie...mcm2 la....dye dapat rase awek dye curang.....mcj yang awek dye anta kadang2 tersilap...ha...cm mana nie..?ini penipuan pertama yang kawan ak terima...tipu...mcj lain..balas lain...kawan ak ni syak la....tapi di nafikan oleh awek dye...
kawan ak pun rilek la......

penipuan kedua berlaku apabila kawan ak ni ada pss fb awek dye...dye pun bukak la...tengok2...dalam message chat.pergh..belambak.....gila la....habak hang...belambak...mcj yang lain dengan laki lain...kawan ak ni pon hot la...marah...huh!!ceh.....si awek dye ni rilek ja jawap....tu bukan dye,,tu sepupu dye yang gune..huh!!nampak tak penipuandisitu,,,,,???

seterusnya penipuan ketiga..keempat..kelima..keenam...ha!!ak dah lupa la...sebab dah ama akawan ak cita benda nie....soryy,,,,

so,,pengajaran ak dapat kat sini ialah...jngan lah menipu...seikhlas hati kita untuk mencintai orang yang kita syg...jaga lah ia....cintailah ia....jgn jadi seperti kawan ak....kesian dye...BERHAT HATILAH PABILA BERCINTA....

GAMBAR HIASAN JA =.=

3 comments:

cik bella tan said...

byk typo kau dik -.-'

Kembali Senyum said...

haha. ada jugak sangkut LDR, hoho

syakirin isa said...

kak nabia:apekah??
syabi...haha ldr bahaya!!

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved " aku punya blog